czwartek, 10 listopada 2016

działanie

dom 114m2 użytkowej więc nie taki duży wolałbym pc gruntową niżeli powietrza (nie chce np. tych wiatraków montować na ściane zewnętrzną, ponadto to ponoć hałasuje no i nie chłodzi latem) spróbuje znaleźć oferte 35tyś za pompe+działające ogrzewanie. Jak się nie uda to pozostanie mi elektrycznePompa gruntowa jest raczej nieuzasadniona ekonomicznie wiec nie wiem czemu bys ja wolal..chyba jedynie po to zeby wydac sporo kasy, ktora sie nigdy nie zwroci. Wiatraki i halas? Halasu nie bedziesz slyszal, a wiatraki to widzimisie, rownie dobrze moze Ci przeszkadzac słup z pradem, po drugiej stronie drogi. Mylisz się,nie mówimy o pompach gruntowych które w obecnym czasie nie są zbyt opłacalne ale mówimy o pompie powietrze-woda i za tyle,czyli sądzę,że za ok 20tys.zł miałbyś całość łacznie z montażem i zasobnikiem cwu plus oczywiście jeszcze podlogówkaAlbo weźmy mój dom,podobny metrażowo i podobnie izolowany.Na c.o dom potrzebuje 5500kWh,przy pompie p-w zużywam na ogrzewanie od 3 sezonów ok.1700kWh czyli ok.510zł,gdybym miał pompę gruntową,pewnie zużywałbym na c.o ok.1300kWh czyli ok.390zł. Fakt,sporo niżej bo aż 120zł mniej w sezonie ale za to musiałbym za pompę gruntową zapłacić min.15tys.zł więcej. Widzisz jakie kretyństwa piszesz western o "sporo niższych opłatach porównując do powietrznej" ? No chyba,że wyjaśnisz co dla Ciebie znaczy "więcej przemawia" ? przykładu z mojego domu bo mieszkam w bloku, wypisałem jedynie informacje które wyczytałem gdzie indziej np. zacytuje kawałek: "Nie jest niespodzianką, że najtańsze ogrzewanie zapewnia pompa gruntowa, bo działa efektywniej niż powietrzna." i jedynie to co tam przeczytałem tu powtórzyłem. Zaraz pewnie będzie tekst klimatyzacja Warszawa że wyciąłem to zdanie z konbtekstu bowiem następnie jest napisane " Ale wyższy koszt inwestycji powoduje, że łączne wydatki na zakup urządzeń i ich dziesięcioletnią eksploatację nie różnią się znacząco w przypadku pompy gruntowej i powietrznej." co tym bardziej pokazuje że po 10ciu latach wydajesz praktycznie tyle samo liczac zakup i eksploatacje. pompy powietrzne są tańsze co oznacza że za opłaty trzeba było zapłacić więcej. W ogóle nie mam zamiaru się sprzeczać o te dwie metody ogrzewania. Mi bardziej widzi się gruntowa, innym powietrzna i tak już będzie Przy takiej powierzchni wystarczylby spokojnie panasonic 9kw 1f, a wtedy moglbys sie zamknac nawet i w 30tys. Jesli chodzi o chlodzenie, jest to tylko dodatek, opinie sa rozne na temat dzialania. Kable grzewcze tez nie beda chlodzily wiec nie wiem dlaczego uzywasz to jako argumentu. Jesli chlodzenie bedzie dzialalo to fajnie, jesli nie to zadna strata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz