niedziela, 3 maja 2020

kanały

W budownictwie jednorodzinnym problem w zasadzie nie występuje z uwagi na brak źródeł zanieczyszczeń. Oczywiście należy dbać o czystość filtrów. Jeżeli jednek zajdzie taka potrzeba to z uwagi na małe przekroje wchodzi w grę jedynie czyszczenie sprężonym powietrzem, nie wymaga to żadnych rewizji w instalacji. Ceny usług nie znam.o wentylacji mechanicznej i największy kłopot widzę w czyszczeniu kanałów .
Pytania do praktyków co już takową użytkują ,jak sobie z tym tematem radzą ?
Jak mają rozwiązany dostęp do kanałów , jak często trzeba czyścić i ile to kosztuje ?o dobre problem nie wystepuje   to jakies żarty chyba. Spręzonym powietrzem to se możesz przedmuchać a nie wyczyścic. Do czyszczenia kanalów sa specjalne maszyny. Wpuszcza się w kanał taką specjalna szczotę wirującą (na kablu). Metoda nadaje się w zasadzie tylko do kanałów blaszanych ocieplanych z zewnatrz. Wszystkie kanały typu flex i te z folii aluminiowej i wełny mineralnej się wymienia bo nie pzrzetrzymują tego zabiegu. Generalnie kanałów nie da się skutecznie wyczyścić wcale  . Niestety smutne to ale prawdziwe. Wszelkie czyszczenia to tylko takie półśrodkim czyli w zasadzie ratowanie nieboszczyka Najlepiej przygotować instalację wentylacji mechanicznej w domu jednorodzinnym tak aby mozna było w czasie remontu klimatyzacja Magdalenka generalnego za kilka lat wymienić wszystkie flexy. Nie ma innej metody. W domu jednorodzinnym gdzie są małe przekroje i głównie stosuje się przewody izolowane FLEX a te są praktycznie nie do wyczyszczenia. Oczywiście ważna jest profilaktyka tzn systematyczne czyszczenie filtrów w centrali. A jak wyglądają kanały FLEX np. po 3 ,4 latach użytkowania i przy dbaniu o filtry ? Ja już dawno se odpuściłem. Jak sobie policzyłem ile to wszystko kosztuje, jak sobie uswiadomiłem ile z tym ceregieli. Jeszcze do tego jestem alergikiem i bym ten cały syf wąchał do tego hałas, brud na suficie przy kratakach. Korzyści praktycznie w domu jednorodzinnym nie ma taka jest niestety prawda. A na wentylację mechaniczna napalony kiedyś strasznie byłem   klimatyzacja Sękocin o mały włos abym się w to nie wpakował po same uszy

Bo jeżeli jakość powietrza nawiewanego jest ok przez 3,4 lata a potem trzeba wymieniać kanały to niezbyt ciekawa perspektywa . Szczególnie w przypadku domu z poddaszem użytkowym , bo w parterówce bez poddasza to wydaje się to o wiele łatwiejsze .
Ja buduję dom z poddaszem użytkowym i wymiana kanałów zbyt często wydaje mi się kłopotliwa no i kosztowna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz